Osteopatia to medycyna naturalna, która traktuje człowieka jako całość. Diagnozując przyczyny dolegliwości biorę pod uwagę zaburzenia ruchomości na różnych poziomach: napięcia tkanek w układzie mięśniowo-powięziowym, kostno-stawowym, nerwowym, naczyniowym. Na objawy wpływają dieta, styl życia, to czy dbamy o ciało i umysł.

Poprzez zabiegi manualne normalizuję napięcia, usuwam bariery dla podstawowych czynności fizjologicznych, zmniejszam ucisk na nerwy i naczynia krwionośne, pobudzam zmiany metaboliczne, biochemiczne i krążeniowe. Celem terapii jest wzmocnienie własnych zdolności organizmu Pacjenta do samouzdrowienia.
Często pacjenci pytają dlaczego dotykam brzucha, skoro przyszli z bólem kolana czy barku? Dotykam dlatego, że wszystko w naszym ciele wzajemnie na siebie wpływa, jest połączone strukturalnie oraz poprzez układ nerwowy. Dlatego osteopata powinien doskonale znać fizjologię, anatomię człowieka oraz anatomię palpacyjną. Powinien wiedzieć z jakich elementów składają się niewidoczne struktury w ciele oraz jak je odnaleźć i zbadać.
Odpowiedzialny osteopata przeprowadza diagnostykę różnicową, badanie neurologiczne i ocenia na ile może pomóc Pacjentowi czy powinien skierować Go do innego specjalisty: lekarza, psychologa czy dietetyka.

Głowa i szyja – Turnus prozdrowotny.  Znajdź równowagę w Izerach
05.02.2024
Zapraszamy Was na cztery dni, w czasie których zajmiemy się Waszym zdrowiem i zadbamy o wypoczynek. W czarującej przyrodzie Izerów  zaproponujemy Wam terapie dostosowane do ewentualnych problemów i pokażemy jak na co dzień możecie same/sami dbać o siebie. Te cztery dni  będą czasem tylko dla Was i Waszego samopoczucia. Skorzystamy z naszej wiedzy i umiejętności z zakresu fizjoterapii, osteopatii, medycyny Wschodu.  Patrzymy na człowieka całościowo, holistycznie. Magdalena Tobolska, dr Marian Majchrzycki

Newsletter

Otrzymuj powiadomienia o nowych kursach, szkoleniach i  promocjach na swoją skrzynkę pocztową.