Dla pacjenta

Przebieg wizyty

Każda wizytę rozpoczynam od rozmowy i wywiadu. Pytam o dolegliwości i okoliczności ich powstania oraz o to, kiedy ból się nasila i kiedy słabnie. Zapytam także o przebyte urazy, operacje, wcześniej przebyte choroby oraz o charakter Twojej pracy i aktywność fizyczną.

Potem badam, przykładam ręce w różne części ciała i szukam utraty ruchomości w strukturach mięśniowo-powięziowych, stawowych i narządach wewnętrznych. Na tej podstawie stawiam diagnozę funkcjonalną i rozpoczynam terapię. Często udzielam zaleceń na temat diety i stylu życia.

Na końcu, jeśli uznam, że Pacjent może sam wesprzeć swoje leczenie proponuję ćwiczenia. Wizyta trwa około 30 minut.

Jak się przygotować?

W czasie pierwszej wizyty zapytam o Twoje dolegliwości związane z:

bóle w klatce piersiowej, problemy z oddychaniem, duszność, kaszel, chrypka, męczliwość
ból podczas wysiłku, męczliwość, stwierdzone nadciśnienie, cukrzyca, ból łydek podczas chodzenia, obrzęki kończyn dolnych, zawroty głowy, omdlenia, problemy z oddawaniem moczu,
uczucie zgagi, pieczenie zamostkowe, bóle brzucha, podbrzusza, nudności, wymioty, problemy z defekacją, krew w stolcu, smoliste stolce, bóle nasilające się lub ustępujące po jedzeniu
nieprawidłowości dotyczące moczu – zmiana barwy, zapachu, ilości, krew w moczu, nietrzymanie moczu
Na kilka godzin przed spotkaniem należy unikać obwitego posiłku, alkoholu oraz leków osłabiających koncentrację.

Jakie przypadki leczę?

Odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń jest ważnym elementem prowadzonej terapii. Gwarantuje on poprawę samopoczucia oraz sprawności fizycznej.

Więcej ćwiczeń

Medycyna naturalna

Medycyna naturalna to dla mnie osteopatia i medycyna Wschodu. Mają korzenie w tradycjach ludowych. Na co dzień ważne są dieta i styl życia. W leczeniu stosuje się zioła oraz terapie zewnętrzne, w tym terapię manualną oraz akupunkturę, bańki, moksę i horme.

Jestem dyplomowanym osteopatą oraz terapeutą Tradycyjnej Medycyny Tybetańskiej – Sowa Rigpa. Wielokrotnie praktykowałem i pomagałem Pacjentom w szpitalach w Polsce, Tybecie i Nepalu.

W pomaganiu ludziom łączę diagnostykę różnicową, której nauczyłem się na europejskich uniwersytetach z naturalnymi metodami leczenia, które pochodzą z tradycji ludowych Wschodu i Zachodu.

czachasmile

Medycyna tybetańska

Soła Rigpa

Soła Rigpa (tyb. གསོ་ བ་ རིག་པ་),”nauka uzdrawiania” to system medyczny Tybetu i innych regionów Himalajów. To jedna z najstarszych tradycji leczenia, która do dziś jest praktykowana na Wschodzie i coraz częściej na Zachodzie.

Zawiera elementy pochodzące z kilku tradycji praktykowanych od wieków systemów medycznych: indyjskiego, chińskiego oraz regionów starożytnej Grecji.

Soła Rigpa przyjmuje założenie z filozofii buddyzmu, o współzależnym powstawaniu zjawisk – nic nie może istnieć samodzielnie w oddzieleniu od reszty. Osteopatia także mówi o powiązaniu powięziowym, neurologicznym, naczyniowym, psycho-emocjonalnym części ciała.

Pobierz plik PDF i krok po kroku dowiedz się jakiego typu jest Twoje ciało wg typologii medycyny Soła Rigpa.

Wybrane ćwiczenia Jogi Nejang wspomagające trawienie - spojrzenie zachodniego praktyka.