Przebieg wizyty

Każda wizytę rozpoczynam od rozmowy i wywiadu. Pytam o dolegliwości i okoliczności ich powstania oraz o to, kiedy ból się nasila i kiedy słabnie. Zapytam także o przebyte urazy, operacje, wcześniej przebyte choroby oraz o charakter Twojej pracy i aktywność fizyczną.

Potem badam, przykładam ręce w różne części ciała i szukam utraty ruchomości w strukturach mięśniowo-powięziowych, stawowych i narządach wewnętrznych. Na tej podstawie stawiam diagnozę funkcjonalną i rozpoczynam terapię. Często udzielam zaleceń na temat diety i stylu życia.

Na końcu, jeśli uznam, że Pacjent może sam wesprzeć swoje leczenie proponuję ćwiczenia. Wizyta trwa około 30 minut.

Jak się przygotować?

W czasie pierwszej wizyty zapytam o Twoje dolegliwości związane z:

bóle w klatce piersiowej, problemy z oddychaniem, duszność, kaszel, chrypka, męczliwość
ból podczas wysiłku, męczliwość, stwierdzone nadciśnienie, cukrzyca, ból łydek podczas chodzenia, obrzęki kończyn dolnych, zawroty głowy, omdlenia, problemy z oddawaniem moczu,
uczucie zgagi, pieczenie zamostkowe, bóle brzucha, podbrzusza, nudności, wymioty, problemy z defekacją, krew w stolcu, smoliste stolce, bóle nasilające się lub ustępujące po jedzeniu
nieprawidłowości dotyczące moczu – zmiana barwy, zapachu, ilości, krew w moczu, nietrzymanie moczu
Na kilka godzin przed spotkaniem należy unikać obwitego posiłku, alkoholu oraz leków osłabiających koncentrację.

Jakie przypadki leczę?

Medycyna naturalna

Medycyna naturalna to dla mnie osteopatia i medycyna Wschodu. Mają korzenie w tradycjach ludowych. Na co dzień ważne są dieta i styl życia. W leczeniu stosuje się zioła oraz terapie zewnętrzne, w tym terapię manualną oraz akupunkturę, bańki, moksę i horme.

Jestem dyplomowanym osteopatą oraz terapeutą Tradycyjnej Medycyny Tybetańskiej – Sowa Rigpa. Wielokrotnie praktykowałem i pomagałem Pacjentom w szpitalach w Polsce, Tybecie i Nepalu.

W pomaganiu ludziom łączę diagnostykę różnicową, której nauczyłem się na europejskich uniwersytetach z naturalnymi metodami leczenia, które pochodzą z tradycji ludowych Wschodu i Zachodu.

czachasmile

Medycyna tybetańska

Soła Rigpa

Soła Rigpa (tyb. གསོ་ བ་ རིག་པ་),”nauka uzdrawiania” to system medyczny Tybetu i innych regionów Himalajów. To jedna z najstarszych tradycji leczenia, która do dziś jest praktykowana na Wschodzie i coraz częściej na Zachodzie.

Zawiera elementy pochodzące z kilku tradycji praktykowanych od wieków systemów medycznych: indyjskiego, chińskiego oraz regionów starożytnej Grecji.

Soła Rigpa przyjmuje założenie z filozofii buddyzmu, o współzależnym powstawaniu zjawisk – nic nie może istnieć samodzielnie w oddzieleniu od reszty. Osteopatia także mówi o powiązaniu powięziowym, neurologicznym, naczyniowym, psycho-emocjonalnym części ciała.

Pobierz plik PDF i krok po kroku dowiedz się jakiego typu jest Twoje ciało wg typologii medycyny Soła Rigpa.

Wybrane ćwiczenia Jogi Nejang wspomagające trawienie - spojrzenie zachodniego praktyka.